Ønsker kundene velkommen til nyoppussede lokaler

av Kristin Bredesen

Sonepar sin avdeling i Drammen har hatt en god start på året med leveranser til nye og spennende prosjekter. Nå ser de frem til å ønske nye og gamle kunder velkommen til nyoppussede lokaler.

– Første kvartal har vært preget av jevn og god utvikling, og det er vi fornøyd med tatt i betraktning corona-situasjonen, som fortsatt setter noe preg på prosjektmarkedet, sier innesalgsleder Elin Wendelborg.

– Vi blir stadig tilknyttet flere, store og spennende prosjekter i Drammens-området, som for eksempel Spor X. Samtidig opplever vi at servicemarkedet holder koken, og som i fjor forventer vi at økt fokus på rehabilitering og oppussing vil gjøre at kundene våre drar nytte av fortsatt god aktivitet i dette markedet, sier hun og peker på at mye av feriepengene igjen vil gå med til oppussing fremfor utenlandsreiser.
Totalinntrykket er at kundene våre jevnt over opplever god aktivitet.

Spiser markedsandeler

Drammensavdelingen kan være fornøyd med at de jevnt og trutt tar markedsandeler.
– Vi fortsetter å spise markedsandeler for hvert år som går, takket være et faglig sterkt team og stor oppmerksomhet på kundeservice. En annen sentral suksessfaktor er evnen til å utvikle seg i takt med tiden.

– I et marked som forandrer seg i rekordfart, med økt digitalisering og IoT-løsninger, er vi flinke til å fornye oss i takt med endringene, både på produktsiden og ikke minst gjennom at vi holder oss faglig oppdatert for å kunne yte den gode kundestøtten vi er kjent for, og stolte av, slår hun fast.

Tettere på kundene

I dag teller avdelingen 10 ansatte, som etter nedstegningen møter kundene i nyoppussede lokaler.
Når vi åpner igjen etter corona-nedstegningen er det til freshe lokaler og med salgsapparatet vegg i vegg med butikken, det gir enda bedre mulighet for kundene å få gode råd fra de dyktige medarbeiderne våre, dette ser vi frem til, sier hun. Spesielt hyggelig har det vært å fylle butikkhyllene med egne merkevaren Tradeforce.

– Produktene har blitt godt mottatt av kundene, og vi har all grunn til å tro at vi etterhvert kan tilby flere egne merkevarer i butikkhyllene nå som vi er fullintegrert med Sonepar, sier hun.

Sentrallager vegg i vegg

Butikken er velassortert og kan skilte med ca.5000 produkter.

– Vi er heldige som har sentrallageret vegg i vegg med ytterligere 7000 produkter, her finner kundene alt de trenger. Hvis ikke så skaffer vi det raskt.

Vellykket navnebytte

Hvordan har responsen på navnebytte til Sonepar vært?

– Dette har gått over all forventning, og responsen fra kundene har vært udelt positiv. Det virker som kundene våre har sett på oss som en del av Sonepar en god stund allerede, så den største endringen er nok internt. Fordelene er mange ved å bli 100 prosent integrert i Sonepar; vi blir mye mer slagkraftige på innkjøpssiden og kan dra enda bedre nytte av synergieffekter innenfor markedsføring salg for å nevne noe. En vinn-vinn-situasjon, avslutter hun.

Artikler i samme kategori

Sinusmagasinet er et magasin for elektrobransjen som utgis av Sonepar