Vi lanserer Tradeforce-verktøy

av Kristin Bredesen

Sonepar lanserer vårt eget merkevareverktøy, Tradeforce. Dette er den første Sonepar- merkevaren som skal rulles ut verden over. Produktserien består i første omgang av håndverktøy tilpasset proffmarkedet og blir hyllevarer i alle Sonepar-butikkene i hele landet.

– Sonepar har fått sin aller første egne merkevare og vi ekspanderer med Tradeforce-produktene til kundene våre, både i butikk og på nett, sier Geir Pedersøn, kategorisjef Lys, Varme, Verktøy i Sonepar Norge. Med vår egen merkevare kan vi tilby kvalitetsverktøy til konkurransedyktig priser – så disse produktene har vi tro på, sier han.

God kvalitet til fornuftig pris

Verktøyet holder høy kvalitet og er produsert av anerkjente produsenter, sertifisert og godkjent av uavhengige testlaboratorium, samt Sonepar sine egne folk.

Alt verktøy for elektrikere er selvsagt VDE-isolert, og prismessig ligger håndverktøyet godt under ledende merkevarer.

–Å ha riktig utvalg av verktøy tilgjengelig for kundene våre til en fornuftig pris er viktig og riktig, og med Tradeforce mener vi at vi fyller et hull i vårt sortiment som har vært åpent til nå.

Med Tradeforce i vårt utvalg kan vi tilby kvalitetsverktøy til konkurransedyktig priser, som kan komplementere de tradisjonelle merkevarene. Alt tyder på at produktgruppene kan leve godt side om side,
sier Pederssøn og peker på erfaringer fra Sonepar i Nederland, som var første land ut med lanseringen av Tradeforce allerede i september 2020: Etter noen uker med Tradeforce i sortimentet merket de en økning i salget av verktøy totalt sett.

– All erfaring tilsier at mer fokus på håndverktøy generelt, øker salget totalt, slår Pedersøn fast.

Nye produkter på vei

I Norge, Sverige og Finland startet utrullingen av Tradeforce-produktene ved årsskiftet: I første omgang består det norske sortimentet av 22 varer fra skrutrekkere, hammer og sager til spiss- og avbitertenger. Skjøteledninger hører også med i den første produktgruppen som er tatt inn til butikkene så langt.

Verdt å merke seg er at det foreløpige utvalget kun utgjør en liten prøvesmak av totalsortimentet som består av mange hundre produkter fordelt på tre hovedproduktgrupper; verktøy, sikkerhetsutstyr og tilbehør for installasjonsmateriell.

– I første omgang prøver vi oss frem med et utvalg håndverktøy, så skal vi fortløpende vurdere om vi øker på med eksempelvis arbeidslys og elektroverktøy mm. Dette er en spennende start og mange vil vel si at det er på høy tid at vi får vårt eget varemerke innen verktøy-segmentet. Nå håper vi kundene liker det de ser, og velger Tradeforceverktøy istedenfor å finne rimelige alternativer andre steder, sier Pedersøn.

Høy kvalitet

Alt verktøy er testet og godkjent for elektrikere og installasjonsmarkedet.

– Vi forstår at profesjonelle entreprenører vil ha tilgang til en rekke verktøy til forskjellige priser, men lav pris behøver absolutt ikke gå på bekostning av kvaliteten. Med Tradeforce-produkter i porteføljen vår, kan vi øke utvalget til kundene våre uten å gå på akkord med kvaliteten, sier Pedersøn.

Alle produktene i Tradeforce-serien er tilpasset proffmarkedet og laget av materialer som tåler langvarig bruk under og tøffe arbeidsforhold. Produktene er i industriell kvalitet med de beste materialer, som blant annet krom vanadium. Verktøyet overholder selvsagt internasjonale og lokale forskrifter, bygningsregler og lover der det er nødvendig. I tillegg har Tradeforce-produktene miljøvennlig emballasje som kan gjenvinnes eller brennes – her unngår man å bruke plastmateriale så langt det er mulig. Håndverktøyet kommer sågar med livstidsgaranti.

Artikler i samme kategori

Sinusmagasinet er et magasin for elektrobransjen som utgis av Sonepar